De nieuwe EQC


De nieuwe EQC. De allerseerste elektrische SUV die we ooit hebben gebouwd. Het middelpunt van ons EQ-gamma! Met zijn batterijcapaciteit van 80kWh en enorm uitgebreide standaarduitrusting is het aangenaam rijden en vertoeven in deze gloednieuwe Mercedes. 


Kom hem nu bekijken en testen in onze showroom!



Design

De EQC straalt puurheid, rust en moderniteit uit. Daarmee belichaamt het model de nieuwe designtaal van progressieve luxe.

Highlights:

  • Black panel-grille
  • Led-lichtstrook voor en achter
  • Widescreen cockpit

Specificaties

De rijassistentiesystemen van de nieuwste generatie zorgen ook in de EQC voor een uiterst ontspannen en veilige rijbeleving. In noodgevallen kunnen deze automatisch reageren en zodoende de bestuurder duidelijk ontlasten.

Highlights:

  • Rijassistentiepakket
  • Parkeerpakket met 360°-camera
  • MULTIBEAM LED

Duurzame mobiliteit

De nieuwe EQC is kenmerkend voor een moderne en verantwoordelijke levensstijl. De stille en lokaal emissievrije aandrijving is ook een weldaad voor de omgeving. Bovendien zijn voor het vervaardigen van 99 onderdelen duurzame grondstoffen gebruikt.

De speciaal voor de nieuwe EQC ontwikkelde stoelbekleding 'Sunnyvale' bestaat bijvoorbeeld uit gerecycled kunststof. Voor het vervaardigen van de EQC zijn bovendien veel duurzame grondstoffen als hennep, kenaf, wol, katoen, papier en natuurlijk rubber gebruikt. Alle kleine beetjes helpen tenslotte.


EQC: brandstofverbruik gecombineerd: 19,7 - 20,8 l/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 0 - 0 g/km (NEDC)[1]
EQC: brandstofverbruik gecombineerd: 22,3 - 25 l/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 0 - 0 g/km (WLTP)[2]

[1] De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.
[2] De vermelde waarden werden gemeten volgens de voorgeschreven meetmethode. Het betreft ‘WLTP-CO2-waarden’ conform Art. 2 Nr. 3 van de doorvoerverordening (EU) 2017/1153. De waarden van het brandstofverbruik werden op basis van deze waarden bepaald. Het stroomverbruik werd berekend op basis van VO 683/2008/EG. De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig, ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van verschillende voertuigen onderling. De waarden variëren al naargelang de gekozen opties.


Testrit